I en dröm

I natt drömmde jag en dröm. Den handlade om lycka . lycka i pengar. Jag vann 4 miljoner kronor på lotto. Det var ganska otroligt eftersom jag bara hade gissat på alla nr jag valde. ibland har man turen med sig. Men nu kan man ju fråga sig om pengar gör en mer lyckligare (?). I drömmen gjorde pengar mej mycket lycklig. I en ålder på 16 år tror jag att pengar har en väldigt stor betydelse. Efter som allt vi vill ha kostar pengar och vi är så pryl kåta och penga kåta att vi bara vill ha och ha. Men lönar det sig att man får nyaste tv:n eller finaste jackan eller dyraste skorna? Vet inte i en plastig pryl värld kanske men i längden håller de inte. tror jag. Har man en dator, mobil,mp3 , tv och en cool stereo så har man allt man behöver , eller? för mycket för lite? Tycker att denna text börjar bli som en kritisk text mot prylar. men nej inte alls .tvärt om  jag e beroende av prylar. jag vet inte varför jag är det men de ligger nog i generna. Mina 4 miljoner fick jag inte ta ut förrens jag var 18 år så jag fick aldrig uppleva hur de skulle vara att spendera så mkt pengar men de var ändå kul att uppleva en lyckokick ;)
Just nu luktar mitt hår körsbärs-vattenpipa-rök. Jag ligger och e hungrig som en varg. tittar på vänner och håller på att somna. så nu ska jag vila ögonen och drömma mig bort igen. PUSS OCH KRAM <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0